Projemizin temel hedefi, günlük aktiviteler ile çevre üzerindeki etkiler arasındaki ilişkiyi ortaya çıkararak iklim değişikliğiyle mücadelede bireylerin, atık bilgisi, çöplerin ve atıkların geri dönüşüm konusunda sorumluluk almasının önemini vurgulamaktır. Ayrıca projemiz öğrencilerin Web 2.0 araçları kullanarak dijital becerilerini arttırmak ve İngilizceyi aktif kullanarak yabancı dil becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Projemizin 6’sı Türkiye’den, 1’i Makedonya’dan, 2’si Romanya’dan, 2’si İspanya’dan, 1’i Polonya’dan ve 1’i de Sırbistan’dan olmak üzere 13 ortağı bulunmaktadır.
Projenin Kurucuları:
Diyarbakır Selahaddini Eyyübi Anadolu Lisesi’nde Fizik öğretmeni Asiye TAN ve Kuzey Makedonya Primary school Jan Amos Komenski Makedonca Dil ve Literatür Öğretmeni Matilda BAJKOVA’dır
Proje Ortakları:
Diyarbakır Bilim ve Sanat Merkezi’nden Nurten ASLAN
Diyarbakır Selahhadini Eyyubi Anadolu Lisesi’nden Musa YÜKSEL
Diyarbakır Çüngüş Borsa İstanbul 75. Yıl Yatılı Bölge Ortaokulu’ndan İbrahim TOPÇU
Polonya Podstawowa Szaflary Ortaokulu’ndan Renata SZEWCZYK
Muğla Özel Taç Ortaokulu’ndan Safiye AKKAŞ
Ankara Milli İrade Kız Anadolu İmam Hatip Anadolu Lisesi’nden Elif AYDIN
Sırbistan Sreten Mladenovic Mika Ortaokulu’ndan Aleksandar STOJKAVİC
Romanya Lascar Catargiu Orta Okulu’ndan Luiza–Simona DUMİTRASÇU
İspanya Ceip Santíssım Crıst Gata De Gorgos Ortaokulu’ndan Juan Pedros TALENS
Romanya, Lascar Catargiu Orta Okulu’ndan Felicia-Anosora Damian
İspanya IES Doña Blanca de Molina Ortaokulu’ndan Jose Vicente ZAMORA
Bu projeyle öğrencilere enerji tasarrufu, atık yönetimi, yeşil alan kullanımı ve geri dönüşüm gibi konularda eğitim verilerek çevre bilincinin artırılması hedeflenmektedir. Proje, okulları sadece eğitim kurumları olmanın ötesine taşıyarak, öğrencilere çevre konularında liderlik ve sorumluluk alma becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilere enerji tasarrufu konusunda farkındalık kazandırmak, atık yönetimi ve geri dönüşüm süreçlerini öğretmek, yeşil alan kullanımının önemini vurgulamak projenin temel hedeflerindendir. Ayrıca, öğrenci katılımını teşvik ederek, okullar arasında çevre dostu uygulamalar konusunda bir rekabet ortamı oluşturmak ve bu sayede daha geniş bir çevreye yayılan pozitif etkiler yaratmak amaçlanmaktadır.
Sonuç olarak, bu proje ile okulların çevre konularında bilinçli ve aktif bireyler yetiştiren merkezler haline gelmesi ve öğrencilerin çevresel sorunlara duyarlı, çözüm odaklı ve sorumluluk sahibi bireyler olarak gelişim göstermesi hedeflenmektedir.